Cum stiu daca turbina are nevoie de revizie?

Echipa de mecanici Robnec
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Daca ati observat scaderi in performanta motorului sau in consumul masinii si suspectati ca ar putea fi turbina sunt cateva moduri de inspectare.

Considerand ca filtrul de aer, sistemul de evacuare si cel de alimentare cu combustibil sunt in conditii optime de functionare ne putem concentra pe turbosuflanta in sine.
Va trebui sa indepartezi filtrul de aer pentru a avea acces la partea din fata a turbosuflantei observand si notand orice cantitate de ulei sau conexiuni slabe pe care gasesti.

Odata ce poti inspecta vizual axul turbinei uita-te dupa urmatoarele semne: Ar trebui sa gasesti totul curat, fara ulei, fara indoituri, zgarieturi sau ciobituri sau alte dovezi de frecare intre ax si corpul turbosuflantei.

Asigura-te ca turbina este destul de rece incat sa o atingi, verifica daca se invarte liber, fara restrictii. Verifica jocurile/tolerantele de miscare stanga-drepta. Foarte putina miscare este permisa de rulmenti dar in niciun caz nu ar trebui ca aceste jocuri sa fie mari incat sa permita atingerea de corpul turbinei.

Urmatoarea verificare este a miscarii axiale, impins si tras de ax, inauntru si in afara – nu ar trebui sa existe niciun fel de miscare la aceasta verificare. Toleranta acceptata pentru astfel de miscari este mai mica de 0,0035” sau in cm 0.00889cm sau in mm 0.0889mm. Grosimea unui fir de par este de 0,1mm. Comparabil toleranta nominala este mai mica decat grosimea unui fir de par.

Puteti folosi un indicator cu cadran pentru a verifica daca aveti acces la astfel de echipamente.

Daca trece de aceste inspectii pe partea compresorului trecem la partea de evacuare.

Va trebui sa demontezi teava de esapament la conectarea cu turbosuflanta in asa fel incat sa poti vedea axul turbinei.

Axul ar trebui sa fie relativ curat fara urme de umiditate de la ulei, mizerie (carbon) stransa, etc. La atingere ar trebui sa se simta foarte uscat fara contaminari pe suprafata.
De asemenea, trebuie sa nu fie vizibila nicio urma de atingere sau frecare pe lamele. Inspectati pentru orice urma de crapatura sau scurgeri.

Cauzele unei turbosuflante defecte sunt in mod normal joc mare al axului, acumulare de ulei sau reziduuri sau contact intre ax si corpul turbosuflantei.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *