Mentenanta Turbosuflantei – Capitolul 1

Mentenanta Turbosuflantei
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Bine ati venit la Mentenanta Turbosuflantei, Capitolul 1.

Aici vom oferi raspunsuri la toate intrebarile dvs. privind turbosuflantele si, de asemenea, sfaturi utile pentru prelungirea duratei de viata a autovehiculului cu turbo. Pentru a incepe, vom pastra aceasta sectiune foarte simpla si principalul subiect va fi cauzele principale legate de intretinerea turbosuflantei pentru a preveni defectiunile.

Trei lucruri importante care influenteaza turbina dumneavoastra si despre care vom discuta: pornirea motorului, oprirea motorului si lubrifierea motorului.

Primul lucru care provoaca uzura rapida si stres la o turbosuflanta este pur si simplu pornirea motorului si plecarea imediata de pe loc. Masina de astazi este o masina foarte sofisticata, care este foarte usor de operat, doar invartiti cheia, bagati in viteza si ati plecat. Exista sute de lucruri care se intampla in cateva de secunde din momentul in care porniti masina, iar una dintre cele mai importante este fluxul de petrol provenit din pompa de ulei a turbosuflantei. Cand este pornit pentru prima motorului, exista o foarte mica intarziere pana cand uleiul pompat de la baia de ulei a motorului ajunge la turbina. In aceasta perioada de timp, turbosuflanta deja se invarte de multe ori mai repede decat motorul. Stim ca uleiul este singurul lubrifiant pentru turbo, de aceea este foarte important ca acesta sa fie livrat rapid si eficient pentru a preveni deteriorarea rulmentilor in turbosuflanta. In acest moment critic, cel mai bine este sa se permita motorului cateva minute la ralanti, cel putin 3-5 minute inainte de a pleca pentru prima oara in acea zi. Ulterior, in cazul in care autovehiculul este oprit pentru mai putin de 3 ore, este ok daca reduci acest timp de asteptare pana la aproximativ un minut. Motivul pentru care am dori sa facem acest lucru este foarte simplu, temperatura uleiului. Cand temperatura uleiului este rece acesta este gros si lent in curgerea prin toate pasajele, liniile si filtrele gasite in sistemul de ungere. Acest ulei rece si incet in miscare nu poate intra in toate pasajele si orificiile gasite intr-o turbosuflanta, si pentru ca turbosuflanta se roteste la o viteza foarte mare, prejudiciului cauzat de lipsa debitului de ulei se intampla foarte repede. Temperatura ideala pentru ca uleiul sa curga si sa ofere o lubrifiere adecvata este intre 80-100 *C, iar intr-o zi rece poate dura pana la 20 de minute pentru ca uleiul sa ajunga la aceasta temperatura. Dupa ce ati lasat masina se incalzeasca timp de cateva minute, cel mai bine este sa conduceti masina usor pentru cel putin urmatoarele 5 minute, evitand accelerarea masinii la mai mult de un sfert din acceleratia maxima. Acest lucru va oferi timp uleiului sa se incalzeasca in mod corespunzator si sa faca treaba de ungere a tuturor elementelor vitale ale turbosuflantei dumneavoastra.

Nu s-a discutat niciodata destul despre timpul necesar de la stationarea masinii pana la oprirea motorului. In primul rand sa clarificam de ce masina ta are nevoie sa se raceasca inainte de a opri motorul si, de asemenea, de ce nu este bine, sa lasam masina la relanti pentru o perioada mai lunga decat este necesar pentru utilizarea corecta a turbosuflantei. Stim ca o turbosuflanta functioneaza la o viteza de rotatie foarte mare si este alimentata de uleiul motorului, asa ca e normal sa-i permitem turbosuflantei sa scada viteza rotationala si ungerea completa inaintea opririi motorului. Dupa oprirea motorului, turbosuflanta va continua sa se roteasca pana la un minut sau mai mult si in aceasta perioada uleiul nu este livrat la lagarele turbosuflantei, provocand uzura. Pentru a preveni acest lucru, ni s-a spus in trecut sa tinem motorul la relanti timp de cateva minute inainte de oprirei. Turbina va incetini, asa este, dar daca este permis sa mearga in gol pentru prea mult timp temperatura din compartimentul motor, a uleiului si a turbinei va incepe sa creasca. Motivul pentru aceasta este ca motorul de astazi este conceput pentru a fi in miscare in timp ce acesta este exploatat, permitand aerului sa treaca prin compartimentul motor si radiator, mentinandu-l rece. Cel mai bun lucru este de a conduce masina cat de usor posibil atunci cand va apropiati de destinatie. Odata ce va aflati in siguranta in loc de parcare, tine masina la relanti pentru nu mai mult de 2 minute. In modul acesta turbosuflanta are timp sa incetineasca viteza rotationala insa temperatura nu are timp sa creasca in compartimentul motorului.

Deoarece uleiul motorului este de asemenea lubrifiant pentru turbosuflanta, tine cont de intervalele de schimbare a uleiului si foloseste tipul corect de ulei.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *