Mentenanta Turbosuflantei – Capitolul 2

Mentenanta turbosuflantei
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Bine ati venit la urmatorul nivel de cunostinte in alte turbosuflantelor. In capitolul 2 veti gasi informatii cu privire la diferite aspecte ale turbinei. Acest capitol este pentru entuziastii DIY.

Primul subiect este simplu – schimbarea filtrului de aer. In ultimii 13 ani, problemele turbosuflantelor care decurg din ingerarea de corpuri straine mici este depasit doar de numarul de probleme provenite de la ulei si lubrifiere. Multi oameni considera schimbarea unui filtru de aer o operatiune simpla si o fac ei in loc sa trimita masina in service. De obicei, este nevoie de mai putin de 30 minute pentru a deschide carcasa filtrului de aer, scoaterea filtrul vechi si instalarea unuia nou. Problema de obicei apare atunci când ceva la fel de simplu ca o bucata ratacita de frunza sau alte reziduuri, intra in carcasa filtrului de aer neobservat. Stim deja ca rotorul compresor al turbosuflantei este facut din aluminiu si se invarte la o viteza foarte mare, care este foarte sensibil la daune de la ceva care vine in contact direct in timp ce ea se invârte. Inainte de a scoate orice din carcasa filtrului de aer pentru a avea acces la filtru, curata si inspecteaza zona din jurul carcasei. Odata ce ati scos filtrul vechi, folositi o lanterna pentru a inspecta interiorul carcasei, precum si orice conducta care duce la turbosuflanta. Particule mici pot deteriora turbina repede, astfel fiti foarte atenti in procesul de inspectie. Inainte de a instala filtru nou, este, de asemenea recomandabil sa se inspecteze filtrul pentru orice defecte ale lui sau suprafata garniturii de etansare. Amintiti-va, cu cat sunteti mai atenti la curatare cu atât mai bine.

Am acoperit importanta calitatii uleiului de motor, acum sa ne ocupam de schimbarea uleiului in sine. Vei trece prin procedura normala de drenaj, precum si indepartarea ansamblului filtrului de ulei. Inainte de a instala noul filtru de ulei, aici sunt câteva sfaturi pentru a ajuta la mentinerea oricaror resturi de la intrarea motorul din greseala. In primul rând, luati o carpa curata fara scame si stergeti locasul filtrului, observand orice semn de invechire a garniturilor filtrului de ulei. In al doilea rând, folosind carpa, sterge firele din centrul flansei de montare a filtrului de ulei. De asemenea, foloseste o lanterna pentru a privi in jos, in filtru, asigurandu-va ca este, de fapt curat, fara resturi de ambalaj ramase in interior. Umple intotdeauna filtrul de ulei cu o cantitate mica de ulei inainte de instalare, aceasta va ajuta pompa de ulei de inainte de a porni. In acelasi timp, cu un pic de ulei lubrifiati o-ringul filtrului pentru a preveni lipirea sau agatarea acestuia la instalare. Dupa ce uleiul este umplut la nivelul corect, gasiti releul pompei de carburant si deconectati-l sau siguranta acestuia. Mai departe dati la automat timp de 5 secunde cu contactul pus, observand presiunea uleiului. In cazul in care nu se inregistreaza presiunea in termen de 5 secunde de la pornirea motorului, se repeta dupa care permiteti starterului sa se odihneasca timp de 30 de secunde. Odata ce motorul inregistreaza presiunea uleiului, reconectati pompa de combustibil / siguranta si porniti autovehiculul si verificati pentru scurgeri. Amorsarea sistemul de petrol va furniza turbocompresorul cu presiune ulei mai rapid atunci când motorul este pornit, prelungind durata de viata a rulmentilor turbo.

Urmatorea verificare este cea a fiselor. Multe dintre motoarele de astazi au bujiile situate intr-un locas in chiulasa. Verifica murdaria si resturile in jurul bujiile inainte de scoaterea lor, acest lucru va asigura ca nu exista obiecte straine ce vor intra in motor cand bujiile sunt scoase. Orice lucru care este pierdut devine un risc de a deteriora roata turbinei atunci când este expulzat din cilindrul. Intotdeauna asigurati-va ca utilizati bujia corect recomandata de catre producatorul vehiculului pentru a preveni deteriorarea in momentul pre-aprinderii sau deteriorari mecanice.

Filtrele de combustibil trebuie sa fie schimbate la fiecare 10000-15000 km pe orice vehicul cu turbosuflanta. Asigurati-va ca utilizati filtrul de combustibil OEM pentru masina ta, pentru a preveni sugrumarea combustibilului din cauza unui filtru restrictiv. Motoarele turbo functioneaza la un raport foarte specific aer / combustibil, orice restrictie prezenta la filtrul de combustibil poate cauza motorului pagube grave si pagube la turbosuflanta rapid. Un filtru de carburant cu o curgere libera prelungeste, de asemenea, durata de viata a pompei de combustibil prin eliminarea restrictiei pe care pompa trebuie sa o depaseasca pentru a oferi combustibil motorului.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *