Ce este o turbosuflanta?

In cea mai simpla forma este compresor centrifugal condus de gazele de esapament ale motorului. Utilizand energia imprimata de gazele de esapament, compresorul trimite cu putere aer curat inapoi in motor, cu un debit mult mai mare decat ar primi motorul in mod natural (vezi motoarele aspirate).
Deoarece combustia interna a motorului se bazeaza pe oxigen pentru arderea combustibilului, primind mai mult aer si in acelasi timp oxigen, cu ajutorul turbosuflantei, este produsa mai multa putere.
In cele mai multe cazuri puterea creste cu 50-75% prin turbocompresie. In mod normal gazele de esapament sunt trimise prin toba, in afara masinii – turbosuflanta in schimb utilizeaza aceste gaze ca o sursa de energie pentru a invarti rotorul turbinei inainte de a lasa gazul de esapament sa ajunga la toba.
Axul turbinei este conectat direct la rotorul turbosuflantei. Acesta trage aer proaspat prin filtrul de aer, il comprima si-l trimite cu forta motorului pentru a-l utiliza in combustie.
Turbosuflanta se invarte cu viteze extrem de mari, unele ating 160.000 de revolutii pe minut pentru a furniza suficient aer unui motor infometat. Turbosuflanta se bazeaza pe ax pentru rotatii. Viteza de rotatie combinata cu temperatura generata de sistemul de evacuare duce la o complexitate ridicata a acestui agregat (turbosuflanta) si la utilizarea unor materiale speciale din care componentele turbosuflantei sunt create, de inalta precizie avand tolerante foarte mici.
Reconstruirea/reparatia unei turbosuflante implica munca manuala intensiva de mare precizie, echipamente specializate si multa experinta – de aceea recomandam ca orice lucrare asupra turbosuflantei sa se faca in service-uri specializate.