Reconditionare baterie hybrid Honda Civic
Atelierul Robnec este specializat in regenerarea bateriilor pentru orice vehicul, inclusiv modelele mai vechi, care functionau pe baza de nickel. De data aceasta, un vehicul din gama Honda a ajuns in atelierul Robnec. Astfel, misiunea Robnec s-a transformat in urmatoarea: Reconditionare baterie hybrid Honda Civic VIII 1.3 i-VTEC in 2-3 zile, cu certificat de balansare si echilibrare. La finalul operatiunii s-a oferit garantie 6 luni clientului.
In primul rand trebuie sa intelegem cum functioneaza aceasta baterie. Aceasta baterie este formata din 11 module a cate 12 celule fiecare. Bateria alimenteaza motorul electric care pune in miscare autovehiculul. Acesta poate merge aproximativ 5-6 kilometrii pe partea electrica, iar ulterior bateria trebuie sa se reincarce. Regenerarea bateriei nu poate fi efectuata pe vehicul, astfel ca aceasta a fost in prima faza demontata de pe vehicul.
Reconditionare baterie hybrid Honda Civic
Pentru ca regenerarea bateriei sa fie efectuata cu succes, urmatorii pasi de lucru au fost efectuati de catre specialistii Robnec:
- In primul rand regenerarea bateriei incepe prin demontarea bateriei de pe vehicul. In prima faza, se face un pre-repair test pentru a vedea cum se prezinta bateria inainte de regenerare. Intr-adevar aceasta avea viata bateriei aproximativ 30-40%, un procent care o face practic inoperabila.
- Ulterior, aceasta s-a conectat la aparatul de specialitate din cadrul Robnec si s-a incercat o prima incarcare. S-a putut observa inca din prima faza ca 6 module din cele 11 pe care le are au fost defecte.
- Astfel, regenerarea bateriei a continuat prin inlocuirea celor 6 module cu module noi de calitate superioara din cadrul lui Robnec. Ulterior, s-a facut o descarcare si o incarcare. Ulterior, pentru a testa capacitatea finala a bateriei, s-a activat functia speciala „trickle charge” care duce bateria (SoC) in 100% pentru a testa cu adevarat cum se manifesta modulele acestei baterii.
- Astfel, s-a putut observa ca bateria nu poate fi revitalizata din 30-40% in 100%, dar a fost dusa la o valoare peste 70%, operatiune ce o poate face sa functioneze inca 2-3 ani fara probleme.
- Ultimul pas din regenerarea bateriei a constat din balansarea bateriei la o valoare de aproximativ 15.6 V (stim ca valoarea nominala este 14.4 V), iar clientul a primit certificatul de balansare, dar si de garantie. Garantia este de 6 luni.
Astfel, misiunea Robnec se incheie aici: Reconditionare baterie hybrid Honda Civic VIII 1.3 i-VTEC in 2-3 zile, cu garantie 6 luni pentru client.