Reconditionare turbina Peugeot 508 2.0 hDi 163 2012

Atelierul Robnec este responsabil pentru reconditionarea turbosuflantelor pentru orice vehicul inclusiv camioane si utilaje agricole. De data aceasta, in service-ul Robnec a venit o turbosuflanta montata pe un vehicul din cadrul brand-ului Peugeot. Astfel, misiunea Robnec s-a transformat in urmatoarea: reconditionare turbina Peugeot 508 2.0 hDi 163, an de fabricatie 2012.

Turbosuflanta este o componenta ce se regaseste pe toate masinile ce functioneaza pe baza de diesel, benzina sau orice forma de hybrid. Aceasta piesa functioneaza pe baza de ulei, iar lipsa uleiului poate duce la defectarea turbosuflantei. In cazul acestei masini, am observat un fum excesiv de culoare alb-albastru ce iesea de pe teava de esapament. Astfel, s-a constatat ca reparatia turbinei trebuie efectuata dupa ce se demonteaza turbosuflanta de pe vehicul.

Reconditionare turbina Peugeot 508 2.0 hDi 163 2012

Pentru ca reparatia turbinei sa fie efectuata cu succes, specialistii Robnec au respectat urmatoarele instructiuni, pentru ca reparatia turbinei sa fie facuta cu succes:

  1. In primul rand, turbosuflanta s-a demontat de pe vehiculul respectiv. S-a verificat jocul axial fara a dezasambla pe componente turbosuflanta. S-a constatat ca jocul axial este foarte mare, lucru care demonstreaza ca turbosuflanta este rupta.
  2. A doua verificare a constat in verificarea galeriei turbosuflantei, aceasta nu a aratat urme de fisuri. Ulterior, aceasta s-a dezasamblat complet.
  3. O turbosuflanta este formata din mai multe componente: ax, compresor, kit de reparatii, corp, geometrie variabila si actuator. Kit-ul de reparatii este format din: bucsi, segmenti, port-segmenti si admisie. Pentru ca reparatia turbinei sa fie efectuata cu succes, piesele uzate s-au inlocuit cu piese noi.
  4. Astfel, noul miez s-a inlocuit prin inlocuirea axul, compresorului, corpul si geometriei variabile. Noul miez care s-a creat s-a echilibrat pe bancul tester din mai multe incercari, pana cand echilibrarea a fost efectuata cu succes. Astfel, ultimul pas s-a realizat prin reglarea miezului impreuna cu geometria variabila si actuatorul electronic.
  5. Astfel, reparatia turbinei s-a efectuat cu succes, iar turbosuflanta s-a montat pe vehicul inapoi. Astfel, misiunea Robnec se incheie aici: reconditionare turbina Pegeuot 508 2.0 hDi 163, an de fabricatie 2012.
Turbina Peugeot 508
Turbina Peugeot 508

Turbina Peugeot 508
Turbina Peugeot 508

You may also like...