Reconditionare turbina Slatina
Turbosuflantele au devenit un subiect foarte important in lumea pasionata de masini. De ce? Majoritatea masinilor incepand cu anii 2010, pe benzina si pe motorina, beneficiaza de o turbosuflanta. Turbosuflanta este astfel o componenta vitala ce eficientizeaza motorul, astfel incat acesta are o performanta crescuta. Totodata, aceasta componenta micsoreaza consumul per total al masinii. Din acest motiv, a fost preluat si de masinile pe benzina, nu doar pe cele diesel. Atelierul Robnec este specializat pe reparatiile turbosuflantelor de orice tip, iar misiunea Robnec este aceeasi: reconditionare turbina din Slatina in cel mai scurt timp posibil! La finalul operatiunii, clientul primeste 12 luni garantie pentru turbosuflanta reparata.
Robnec ofera un serviciu complet, deoarece clientul are posibilitatea sa isi demonteze si sa isi monteze turbosuflanta in atelierul Robnec. Imediat dupa ce turbosuflanta este demontata de pe masina, reparatia turbinei poate incepe. Turbosuflanta este dusa la specialistii Robnec care trebuie sa faca o constatare cat mai precisa pentru ca reparatia sa fie reusita.
Pentru ca reparatia turbinei sa fie efectuata, exista o procedura standard pe care specialistii Robnec o urmeaza de fiecare data. In primul rand, este esential sa inteleg cum functioneaza o turbosuflanta. Turbosuflanta functioneaza prin presiunea uleiului la rotatii de pana la 160.000. Astfel, un moment in care turbosuflanta nu are lubrifiere corespunzatoare a uleiului, aceasta se poate defecta cu usurinta.
Componentele unei turbosuflante sunt urmatoarele: ax, corp, compresor, kit de reparatii, galerie si in anumite cazuri geometrie variabila si vacuum. Geometria variabila este aditionala la turbosuflantele mai noi, generand un control mai mare asupra modului in care turbina functioneaza. Din componentele mentionate mai sus, axul are cea mai mare importanta deoarece el este „inima” unei turbosuflante. O poza in care uzura axului este ilustrata este cea de mai jos.
Reconditionare turbina Slatina
Pasii standard de lucru trebuie urmati cu precizie pentru ca reparatia turbinei sa fie efectuata in parametrii optimi. Reparatia turbinei consta in:
- Inainte ca turbosuflanta sa fie demontata, se face o constatare la exteriorul turbinei, adica mai precis, la corp si la galerie. Urmele de ulei pot indica faptul ca turbosuflanta este daunata grav pe interior, ceea ce inseamna ca majoritatea componentelor trebuie inlocuite.
- Turbosuflanta este verificata tot la exterior, din punct de vedere al jocului axial. Acest lucru este un alt semn ca avariile turbinei sunt accentuate.
- Dupa ce acesti primi pasi sunt efectuati, reparatia turbinei continua prin desfacerea turbinei, iar fiecare piesa este analizata in detaliu. Aceasta constatare le spune cu exactitate specialistilor Robnec care sunt avariile si care sunt motivele pentru care turbosuflanta s-a defectat.
- Dupa ce fiecare piesa a turbinei este analizata, piesele vechi sunt inlocuite cu piese noi de inalta calitate de la furnizorii Robnec. Calitatea pieselor este importanta pentru care lucrarea sa fie efectuata cu succes.
- Reparatia turbinei continua prin echilibrarea turbinei. Miezul este pozitionat pe bancul tester acreditat RAR, iar echilibrarea trebuie efectuata cu precizie de catre specialistii Robnec. Specialistii Robnec trebuie sa se asigure ca graficul din test arata ca parametrii testului sunt intre 0 si 1.
- Dupa ce echilibrarea este efectuata, miezul turbosuflantei impreuna cu galeria sunt asamblate, iar intreg procesul este finalizat. Clientul este solicitat sa isi ridice turbosuflanta sau aceasta se monteaza inapoi pe masina. Totodata, clientul primeste 12 luni garantie pentru aceasta operatiune. Astfel, misiunea Robnec se incheie aici: reconditionare turbina in Slatina finalizata cu succes!
Pentru mai multe detalii legate si de alte reparatii care se fac in atelierul Robnec, puteti accesa urmatoare pagina: