Diagnoza Auto

Diagnoza Auto - Service Auto Robnec
Diagnoza Auto - Service Auto Robnec
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Diagnoza Auto – Care sunt semnele defectarii masinii?

Avertizoare luminoase:

Luminile de avertizare de pe tabloul de bord sunt cel mai evident punct de plecare. Avertizorul “Check Engine”, spre exemplu, se aprinde atunci când, undeva intre motor si teava de esapament noxele depășesc nivelul admis. Poate fi vorba despre sonda lambda, bujii, convertorul catalitic, supapa egr, sau alte componente. Cauza efectivă a aprinderii lui o putem afla citind la un service specializat codul de eroare pe care computerul motorului îl dă.

Altele, cum ar fi martorul de temperatură a motorului, martorul de presiune a anvelopelor sau martorul de ulei sunt mai ușor de descifrat. Indiferent de ce martor luminos se aprinde, recomandam sa nu il ignorati niciodată. Întârzierea diagnosticului și a repararii ar putea duce la probleme și mai mari pe parcurs.

Verificarea anvelopelor:

aruncați o privire atentă asupra anvelopelor pentru a vă asigura că sunt în stare bună. Anvelopele au o bandă de rulare care mărește aderența și canalizează apa departe de plasturele de contact, reducându-vă șansele de hidroplanare. Menținerea unei adâncimi suficiente a benzii de rulare este importantă, iar verificarea durează câteva secunde. Modul in care s-au uzat anvelopele in urma rularii, ne poate spune de asemenea daca sunt probleme la sistemul de directie sau la suspensii.

Scârțâit:

Componentele uzate ale suspensiei produc adesea un sunet de scârțâit. Dacă un amortizor este uzat, acesta poate scârțâi atunci când este aplicata o forța asupra acestuia, mai ales atunci când treceți peste o denivelare.

Daca auzim un scârțâit ca cel intalnit atunci cand pasim pe o scară veche, acesta este un semn ca este posibil sa avem probleme cu bucșele de la sistemul de directie al masinii.

Ticăit:

auzirea unui ticait sau scârțâit prelungit poate indica o problemă cu una din curelele de transmisie ale masinii.

O curea de distribuție slăbită poate ticai în timp ce alunecă peste scripetele care o conectează la arborele cu came și arborele cotit.

Scârțâitul, mai ales la rotirea volanului, este adesea cauzat de o curea de servodirecție întinsă sau de o pompa de servodirecție defectă.

Un zgomot metalic de frecare atunci când apasati pedala de frana înseamnă probabil că placutele sunt sunt uzate. Acestea au un senzor de uzură care intră în contact cu discul  pe măsură ce materialul plăcuței se uzează, anunțându-vă că este timpul pentru un set nou.

Vibratii si un zgomot specific:

acestea se aud adesea atunci când există probleme la imbinarea angrenajelor ce formeaza sistemul de directie si cel de transmisie ale masinii.

De asemenea daca volanul este greu de rotit sau se roteste foarte usor dar fara sa angereneze total rotile masinii, acesta este un semnal ca au aparut probleme la sistemul de directie.

Bieletele și capetele bieletelor funcționează pentru a conecta roțile din față și a le direcționa împreună. Dacă volanul se simte slăbit, este probabil din cauza unei probleme cu aceste componente. În schimb, dacă volanul este dificil de rotit, este probabil o problemă cu sistemul de servodirecție – fie lichidul de servodirecție, pompa sau cureaua.

Pedală de frână moale sau joasă:

frânele sunt, fără îndoială, cel mai important sistem de siguranță al mașinii dvs., așa că orice manifestare neobișnuită a pedalei trebuie luata imediat in atentie. Daca frânele sunt moi este cel mai adesea un semn ca sunt probleme cu aerul din sistemul de franare sau ca nivelul lichidului de frână este scăzut / vechi. Lichidul scăzut poate fi completat, dar daca acesta este vechi, va absorbi umezeala și nu va menține suficientă presiune hidraulică pentru a oferi o franare fermă si eficienta, deci trebuie inlocuit urgent.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

You may also like...