Reparatie turbina SCANIA R420 2008

Atelierul Robnec este responsabil pentru reconditionarea turbosuflantelor pentru orice vehicul inclusiv camioane si utilaje agricole de orice gabarit. De data aceasta, clientul a sosit cu turbosuflanta de SCANIA. Astfel, misiunea Robnec este urmatoarea: reparatie turbina SCANIA R420, an de fabricatie 2008. Aceasta este o reparatie standard ce are loc in fiecare zi in atelierul Robnec.

Ce este o turbosuflanta? Turbosuflanta este o componenta esentiala din proximitatea motorului. Turbina are rolul de a eficientiza motorul, dar si de a reduce consumul semnificativ. Datorita consumului redus, din ce in ce mai multi furnizori auto au apelat la folosirea turbosuflantei atat pe diesel si pe benzina. Este esential de mentionat ca reconditionarea turbinei nu poate fi efectuata pe autovehicul.

Astfel, turbosuflanta a ajuns in atelierul Robnec demontata de pe vehicul. In imaginile de mai jos, se pot vedea componentele turbinei dupa ce aceasta a fost dezmembrata pe componente.

Reparatie turbina SCANIA R420

Turbosuflanta SCANIA R420 dezmembrata
Turbosuflanta SCANIA R420 dezmembrata
Turbosuflanta SCANIA R420 dezmembrata
Turbosuflanta SCANIA R420 dezmembrata
Turbosuflanta dezasamblata
Turbosuflanta dezasamblata

Inaintea ca turbosuflanta sa fie dezasamblata, au fost urmati cu exactitate pasii de lucru corespunzator. Reconditionarea turbinei a fost efectuata urmand cu strictete aceste instructiuni.

  1. Turbosuflanta a fost verificata la exterior de urme de ulei la nivelul corpului si a galeriei. Aceste urme de ulei pot indica uzura accentuata a componentelor turbinei.
  2. Turbina a fost verificata de joc axial, prin rotirea axului in amandoua directiile. Astfel, jocul axial era destul de accentuat, iar turbosuflanta a fost dezasamblata, cum se poate vedea si in imaginile de mai sus.
  3. Reconditionarea turbinei a continua prin descompunerea turbinei pe componente, iar toate componentele turbinei au fost inlocuite (ax, compresor, corp si kit de reparatii). Kit-ul de reparatii costa in segmenti, port-segmenti si admisie.
  4. Dupa ce aceste componente au fost inlocuite, un nou miez al turbosuflantei a fost format. iar acesta a fost pozitionat pe bancul tester pentru echilibrare. Echilibrarea a fost efectuata numai atunci cand parametrii certificatul de echilibrare au aratat ca parametrii sunt intre 0 si 1.
  5. Ultimul pas din reconditionarea turbinei a fost asamblarea noului miez impreuna cu componentele exterioare.

Astfel, misiunea Robnec se incheie aici: reparatie turbina SCANIA R420, an de fabricatie 2008. Pentru mai multe detalii legate de alte reparatii ale turbosuflantelor, puteti accesa urmatorul link:

https://www.robnec.ro/reparatii-turbosuflante/

You may also like...