Reparatie turbosuflanta BMW E90, 2008

Astazi vom prezenta o interventie asupra unei turbine provenind de la un BMW model E90 diesel, anul de fabricatie 2008. Proprietarul masinii reclama faptul ca autoturismul nu are putere, “nu mai trage”. La desfacerea turbinei am constatat faptul ca galeria este foarte uzata, de asemenea am descoperit ca garniturile au fost dublate cu silicon, probabil pentru o etanseizare mai buna, lucru inadecvat pentru o turbina auto. In interior am gasit resturi de silicon care au  obturat gaura de ungere a turbinei. Misiunea ROBNEC: reparatie turbosuflanta BMW E90, 2008

O alta problema identificata a fost aceea ca unele parti in lucru ale turbinei au fost sablate de cel care a intervenit anterior la aceasta turbina. Reconditionarea turbinei trebuie facuta corespunzator, iar daca asamblarea nu poate fi efectuata, trebuie inlocuite acele componente. Acest lucru este total neindicat deoarece pulberea de sablare produce suprafete neuniforme la nivel de microni, care la randul lor duc in timp la aparitia de joc atat axial cat si radial al axului turbinei.

In concluzie au trebuit sa fie schimbate galeria si kitul turbinei (admisie, portsegmenti, segmenti, platou, garnituri). Pentru ca reconditionarea turbinei sa fie finalizata, miezul trebuie testat la rotatii ridicate de pana la 160.000 de rotatii pe minut.

Reparatie turbosuflanta – Inlocuirea miezului

La final, dupa montarea turbinei cu  piesele noi, am efectuat testul de echilibrare, si din nou, testul a iesit foarte bine! Aceasta este procedura standard, iar misiunea a fost un succes: reparatie turbosuflanta BMW E90. Acest tip de turbine este des intalnit in atelier, iar turbosuflantele vin in general cu acelasi tip de probleme.

Reparatie turbosuflanta - Efectuarea testului de echilibrare a turbosuflantei
Efectuarea testului de echilibrare a turbosuflantei

Pentru mai multe detalii, ne puteti gasi si pe pagina de facebook a atelierului:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100085576094933

You may also like...