Reparatii turbine bi-turbo BMW 535, 3.0
In acesta zi, la atelierul Robnec a ajuns o turbosuflanta de reconditionat BMW 535, 3.0 cu 272 de cai putere din anul 2005. Aceasta tip de turbosuflanta ajunge des in atelierul Robnec fiind singurul service din Romania care repara acest tip de turbine. Fiind o turbina „dubla”, amandoua turbinele trebuie desfacute pentru a face o prima constatare. Misiunea Robnec: Reparatii turbine bi-turbo BMW 535, 3.0, care se pot face doar cu piese originale.

Turbosuflanta de reconditionat bi-turbo
In imaginile de mai sus, se pot vedea piesele turbinei demontate. Atat axul, compresul, cat si corpul au fost avariate. Acestea pot fi evidentiate in detaliu, in ilustratia de mai jos.

In imaginea de mai sus, se poate vedea corpul avariat care nu a avut o ungere corespunzatoare. Calitatea slaba a uleiului si lipsa lui formeaza depuneri de carbon care intra in turbosuflanta. Misiunea Robnec pentru turbosuflanta de reconditionat consta in inlocuirea pieselor uzate cu ax, compresor si kit-de reparatii. Kit-ul de reparatii este alcatuit din port segmenti, segmenti si admisie.
Pentru reparatii turbine bi-turbo bmw, dificultatea acestei operatiuni este ridicata. Aceste turbosuflante fiind alcatuite din 2 turbo, care sunt greu de manevrat si trebuie tratate cu atentie. Dupa ce miezul a fost alcatuit din piesele noi, turbina a fost pusa pe bancul de echilibrare. In anumite cazuri, acest lucru nu este posibil din cauza dimensiunilor mari.
In acest caz, turbosuflanta a fost supusa la rotatii ridicate de pana la 160.000 de rotatii pe minut. Certificatul a aratat ca turbina functioneaza in parametrii normali si poate fi montata pe masina. Este important sa invatam din aceasta reparatie ca uleiul trebuie schimbat la timp si ca in acelasi timp condusul indelungat sau agresiv al masinii pot produce diferite avarii sau probleme la turbosuflanta. Misiunea Robnec: turbosuflanta de reconditionat finalizata cu succes.
Pentu mai multe detalii, ne puteti gasi si pe pagina de facebook: