Ce este valva de presiune a compresorului?

Valva presiune compresor
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Energia de rotatie a turbosuflantei vine de la gazele de esapament iar viteza operationala este dictata de necesarul de putere cerut de motor – din aceasta cauza viteza de rotatie a turbosuflantei este foarte dinamica.

Cand stati pe loc in trafic si masina este la turatia de relanti, turbosuflanta se invartie cu o optime din viteza maxima. Cand accelerezi viteza de rotatie creste dramatic si in cele mai multe cazuri atinge si chiar depaseste 100.000 rpm. Cand ajungi la viteza dorita si eliberezi acceleratia, admisia de aer este partial obturata pentru a limita aerul furnizat motorului, dar viteza turbosuflantei are o inertie mare si se va invarti in continuare cu o viteza foarte mare si automat apare un varf de presiune deoarece turbosuflanta furnizeaza mult aer insa admisia de aer a motorului este semi-obturata iar aerul nu are unde sa se duca.

Valva de presiune a compresorului controleaza aceste varfuri de presiune permitand eliberarea aerului nedorit de catre motor. Valva de presiune elibereaza turbosuflanta de stresul cauzat de astfel de presiuni foarte mari cauzate de diferentele de rpm ale motorului in timpul mersului.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

You may also like...

1 Response

  1. 24 ianuarie 2016

    […] asemenea inspectati intercoolerul si valva de presiune (daca exista). Sistemul de evacuare al turbosuflantei are nevoie de o inspectie regulata. Presiunea crescuta la […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *