Turbine – Turbosuflante – Turbocompresor

Turbine Auto - Service Auto Robnec
Turbine Auto - Service Auto Robnec
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Despre Turbine

La un motor cu ardere interna standard, fluxul de aer este cel mai important pentru performanta motorului. In mod normal, intr-un motor in functiune, miscarea descendenta a pistoanelor atrage aerul in cilindrii motorului. In interiorul cilindrilor aerul este amestecat cu vaporii de combustibil, iar acest amestec este aprins pentru a crea energie. Cand calcati pe acceleratie, nu pompati cu adevarat combustibil lichid in motor, ci mai degraba trageti mai mult aer, care la randul sau atrage combustibil vaporizat pentru a crea energie.

Un turbocompresor este un dispozitiv mecanic care mareste puterea motorului pompand mai mult aer in motor. Un turbocompresor foloseste o pereche de piese turnate montate pe un arbore comun. Una (numita turbina) este conectata la evacuare, in timp ce cealalta (compresorul) este conectat la admisia motorului. Gazul din circuitul de evacuare invarte turbina, ceea ce determina rotirea compresorului, care la randul sau trage mai mult aer in motor si cu o viteza mai mare decat poate trage singur. Volumul mai mare de aer poate fi amestecat cu un volum mai mare de combustibil, ceea ce va conduce la o crestere a puterii motorului.

Utilizarea unei turbine

Pentru ca turbocompresorul sa functioneze corect, trebuie sa existe suficienta presiune de esapament (sistemul de evacuare). Este posibil ca aceasta presiune sa nu se intample pana cand turatia motorului nu atinge 2000-3000 rotatii pe minut (RPM). Acest decalaj in timp, pana ce motorul atinge RPM-ul necesar, se numeste turbo lag. Odata cu atingerea acestui prag rezultatul este de obicei o crestere puternica a puterii, uneori insotita de un fluier asemanator unui motor cu reactie.

Intretinerea turbosuflantei

Exista multe lucruri mici pe care le puteti face pentru ca turbocompresorul sa dureze mai mult. Unul dintre cele mai simple lucruri de facut pentru intretinerea preventiva este verificarea nivelului de ulei si a lichidelor. Daca alimentarea nu este suficienta pentru a lubrifia corect sistemul, se pot intampla multe lucruri rele. La ROBNEC vedem multe turbocompresoare deteriorate din cauza alimentarii insuficiente cu ulei.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

You may also like...