Defectiuni ale turbinei datorita vitezei excesive

Turbosuflanta defecta - viteza excesiva
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Viteza excesiva este o dauna asupra turbosuflantei greu de diagnosticat. Nivelul de compresie este dictat de catre actuatorul mecanic (vacuum) ce permite compresiei excesive sa fie eliberata cand motorul nu o cere.

Daca exista o scurgere intre motor si compresor se va atinge mai greu compresia ideala pentru care turbosufla va munci din greu. Actuatorul nu va interveni si va permite cresterea de compresie pana cand se atinge nevoia motorului. Chiar si o scurgere foarte mica va face turbosuflanta sa munceasca cu 20% mai mult asa ca, este foarte important ca toate conexiunile, garniturile, conductele, etc. sa fie verificate si in stare foarte buna.

De asemenea inspectati intercoolerul si valva de presiune (daca exista).
Sistemul de evacuare al turbosuflantei are nevoie de o inspectie regulata. Presiunea crescuta la evacuare din cauza convertorilor catalitici defecti sau infundati, din cauza rezonatoarelor sau tobelor, vor afecta debitul si curgerea gazelor la evacuare si in consecinta vor creste temperatura in turbosuflanta si pe traseul de evacuare. Iar asta duce la degradarea/descompunerea uleiului si creste riscul de clacare a garniturilor de etanseizare sau crapaturi corpul turbinei. De obicei asta se intampla la masini vechi. Durata de viata a unei turbosuflante este in jur de 10 ani sau 160-200 de mii de km.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *